نکات مهم اسباب کشی برای سالمندان

اسباب کشی یکی از کارهای سخت و چالش برانگیزی است که در صورت عدم آگاهی می تواند بسیار مشکل ساز شود؛ یکی از این چالش ها در فرایند اسباب کشی، اسباب کشی با سالمندان و افراد سالخورده بوده، چرا که این افراد حساس تر هستند و باید در رفتار با آن ها دقت بیشتری به خرج دهید؛ در ادامه قصد داریم توضیحات بیشتری درباره اسباب کشی با سالمندان را به شما ارائه بدهیم تا بدین صورت بتوانید با کمترین میزان چالش بهترین تجربه اسباب کشی را پشت سر بگذارید با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

فهرست مطالب

مراحل اسباب کشی برای سالمندان

اگر شما نیز در منزلتان پدر یا مادر سالمند دارید بهتراست قبل از اسباب کشی نسبت به یک سری نکات آگاهی داشته باشید تا بدین صورت بتوانید با حس و حال خوب منزل قبل تان را ترک کنید؛ برخی از کارهایی که به هنگام اسباب کشی با سالمندان باید رعایت کنید شامل موارد زیر می شود:

1. گفت و گو با افراد مسن و سالخورده

معمولا افراد سالمند با خانه هایشان اونس گرفته و به سختی راضی به تعویض منزلشان می شوند؛ بنابراین لازم است از یکی دو ماه قبل درباره این موضوع با آن ها صحبت کنید تا پذیرش آن برایشان ساده تر باشد؛ در صورتی که قصد جدی برای تعویض منزلتان را دارید بهتراست از قبل حتما با آن ها صحبت کنید و رضایتشان را جلب کنید در غیر اینصورت ممکن است دچار افسردگی شوند.

2. برنامه ریزی و تهیه چک لیست

برنامه ریزی و تهیه چک لیست

در صورتی که قصد دارید، حمل اثاثیه منزل تان به بهترین شکل انجام گیرد، ابتدا باید برنامه ریزی کنید و کارها را تقسیم کنید تا بتوانید به همه آن ها رسیدگی کنید؛ در این قسمت تهیه چک لیست می تواند به شما کمک کند. بدین منظور لازم است برای خودتان چک لیست اسباب کشی تهیه کنید و تمامی بسته بندی وسایلتان را لیست کنید تا بدین صورت کاری از قلم نیوفتد. پیشنهاد می شود در این امر نظر سالمندان را نیز جویا شوید و آن ها را در این امور دخالت دهید تا حس بهتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

3. دسته بندی لوازم

سالمندان معمولا وابستگی عاطفی زیادی به وسایلشان دارند؛ به همین دلیل شما باید در بسته بندی لوازم آن ها، بسیار دقت کنید در غیر اینصورت لتمه روحی به آن ها وارد خواهد شد؛ در صورتی که قصد تعویض یا اهدا کردن لوازم آن ها را نیز داشتید بهتراست با کسب رضایت از آن ها نسبت به این اقدام تان عمل کنید، ضمن اینکه ممکن است به نظر شما به عنوان مثال یک پنکه قدیمی جا گیر باشد اما برای سالمندان سرشار از خاطره و یادگاری است.

4. بسته بندی لوازم منزل

پس از تفکیک لوازم حال نوبت به بسته بندی رسیده است؛ در این مرحله بهتراست لوازمی را که به هیچ عنوان استفاده نمی کنید را ابتدا بسته بندی کنید و گوشه ای از منزلتان قرار دهید تا بدین صورت بتوانید اولویت بندی کنید و تمامی لوازمتان را جمع و جور کنید؛ در صورتی که لوازم و وسایل قدیمی زیادی دارید بهتراست نسبت به بسته بندی آن ها نهایت دقت را داشته باشید تا باعث ناراحتی و رنجش سالمندتان نشوید.

5. مشخص کردن روز اسباب کشی

پس از کسب رضایت سالمندان و بسته بندی وسایل باید روز دقیق اسباب کشی را معین کنید تا بتوانید چالش های پیش و رو را تا حد امکان کاهش دهید. یک برنامه ریزی دقیق به شما در حمل یخچال، حمل لباسشویی و دیگر تجهیزات سنگین تان کمک خواهد کرد تا با کمترین میزان خسارت روبه‌رو شوید؛ در صورتی که قصد اسباب کشی و حمل وسایل با آسانسور را دارید بهتراست از قبل مدیر ساختمان را مطلع کنید تا از بروز حوادث جانبی پیشگیری کنید.

6. کمک گرفتن از افراد و تیم باربری

یکی از چالش های اسباب کشی با سالمندان مراقبت کردن از آن هاست؛ بهتراست در این روز از آشنایان کمک بگیرید تا به شما در جمع کردن وسایل و یا نگهداری از سالمندتان کمک کنند؛ ضمن اینکه در صورتی که زمان کافی برای بسته بندی و جمع کردن و بارگیری وسایل ندارید می توانید از تیم های باربری کمک بگیرید تا از خدمات بسته بندی و بارگیری آن ها استفاده کنید. بدین صورت هم کنار سالمندتان بوده اید و هم حمل بار خوبی را تجربه خواهید کرد.

7. تمیز کردن منزل جدید

سالمندان به هنگام ترک منزل قدیمی بسیار بهانه گیر می شوند؛ به همین دلیل برای کاهش این بهانه ها می توانید از قبل منزل جدیدتان را بررسی کنید و حدالامکان آنجا را تمیز کنید. در صورتی که نیاز به رنگ آمیزی یا تغییر کاغذ دیواری ها را دارد نسبت به انجام آن اقدام کنید. پس از رعایت تمامی نکات باز هم بهتر است روز قبل از اسباب کشی به منزل جدیدتان بروید و همه چیز را بررسی کنید.

نکات کلیدی در اسباب کشی با سالمندان

اسباب کشی با سالمندان

اگر می خواهید حمل بار خوبی را تجربه کنید و آسیبی به سالمند و وسایل تان وارد نشود باید نسبت به یک سری نکات آگاه باشید؛ از جمله نکات مهمی که باید در این روز دقت کنید شامل موارد زیر می شود.

  1. صحبت کردن و مراقبت از سالمند
  2. در دسترس قرار دادن دارو ها و لوازم بهداشتی ضروری
  3. دسته بندی و بسته بندی اصولی لوازم
  4. توجه به احساسات سالمند
  5. حفظ آرامش و صبوری
  6. هماهنگی با نیروهای تیم باربری
  7. برنامه ریزی اصولی و دقیق به منظور حمل بار خوب
  8. هماهنگی با ماشین حمل بار به منظور حضور به موقع

نکاتی که باید پس از اسباب کشی با سالمندان را رعایت کنید

پس از اینکه وسایلتان به منزل جدید حمل شد حال زمان این است که لوازم را در منزلتان بچینید؛ در این هنگام نیز می توانید با رعایت کردن یک سری نکات به کاهش چالش های آن کمک کنید.

  1. ایجاد فضای آرام در منزل جدید
  2. چیدمان بر سلیقه سالمندان (مخصوصا برای اتاق خودشان)
  3. در نظر گرفتن نیازهای سالمندان
  4. چسباندن راهنمای وسایل بر روی کابینت ها، کمد و کشوها

نتیجه گیری

همانطور که متوجه شده اید اسباب کشی با سالمندان یکی از کارهای چالش برانگیز بوده که شما باید نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشید و پس از آن بهترین کار و تصمیم گیری را در این باره بگیرید؛ در صورتی که قصد اسباب کشی در مشهد را دارید فراموش نکنید انتخاب بهترین باربری مشهد می تواند از استرس ها و چالش هایتان بکاهد و تجربه باربری خوبی را برایتان رغم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما