نکات مهم برای بسته بندی اصولی و حرفه ای وسایل در اسباب کشی

اسباب کشی کردن یکی از بزرگ ترین دغدغه های مستاجران است که باید هر ساله وسایل خانه خود را بسته بندی و بارگیری کنند و مجددا در محلی جدید آن را تخلیه نمایند که در صورتی که فرایند بسته بندی اثاثیه شما به درستی انجام نشود می تواند به وسایلتان آسیب بزند. از این رو یکی از مهم ترین بخش ها در فرایند اسباب کشی، بسته بندی وسایل است. بنابراین بسته بندی، هر اندازه اصولی تر و حرفه ای تر انجام شود، طبیعتا خسارت کمتری را به وسایل وارد می کند در نتیجه پروسه اسباب کشی با عدم خسارت و سرعت بیشتری انجام می شود. به همین جهت قصد داریم در این مطلب نکات مهم بسته بندی در اسباب کشی را یک به یک بررسی کنیم تا بتوانید در طول اسباب کشی، وسایل و تجهیزات خود را به بهترین شکل ممکن جمع آوری کنید؛ با ما همراه باشید.

نکات مهم برای بسته بندی اصولی در اسباب کشی

اسباب کشی به خودی خود فرایندی سخت، زمانبر و طاقت فرساست؛ حال اگر در این عملیات، افراد نکات کلیدی و لازم را رعایت نکنند و به روشی اصولی اسباب کشی را انجام ندهند، قطعا این فرایند سخت تر و طولانی تر نیز خواهد شد. همچنین ممکن است در روند اسباب کشی، یک سری وسایل به دلیل عدم بسته بندی درست، دچار آسیب، شکستگی، سقوط و خرابی شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق باید نکات مهم بسته بندی در اسباب کشی را فرا گرفت؛ به طور کلی برای حمل اثاثیه منزل بهترین راهکار، کمک گرفتن از یک شرکت باربری معتبر است. شرکت های باربری، از بهترین نیروهای انسانی برای بسته بندی، حمل و تخلیه بار کمک می گیرند و از این روست که پروسه جابه‌جایی بسیار آسان، راحت، سریع و بدون هیچ گونه خسارت مالی صورت می گیرد.

بنابراین اگر قصد دارید تا پروسه بسته بندی، حمل و جابجایی اثاثیه خود را به باربری ها بسپارید می توانید برای پیدا کردن بهترین باربری از وبسایت های آنلاین معتبری که در این حوزه به صورت تخصصی فعالیت می کنند، کمک بگیرید. در ادامه قصد داریم به چند مورد از مهم ترین نکات بسته بندی در اسباب کشی اشاره کنیم.

1. برنامه ریزی

اگر خودتان تصمیم دارید، مسئولیت اسباب کشی را به عهده بگیرید، بهتر است قبل از هر اقدامی یک برنامه ریزی دقیق برای این کار داشته باشید؛ پیش از اینکه لوازم خانه را به هم بریزید و فضای خانه را شلوغ کنید، بهتر است لیستی از وسایلی که قرار است بسته بندی شود تهیه کنید.

تجهیزات بسته بندی شامل چند عدد چسب پهن، جعبه های محکم و سفت، طناب یا بندهای محکم برای بستن جعبه ها، برچسب،گونی، محافظ حباب دار و… هستند. این وسایل را از قبل آماده کنید تا در پروسه بسته بندی، دچار کمبود تجهیزات نشوید و بتوانید سرعت عمل خود را به این صورت بیشتر کنید.

2. انتخاب کارتن مناسب

توجه داشته باشید، کارتنی که برای بسته بندی در اسباب کشی استفاده می کنید باید کاملا محکم باشد و در سایزهای مختلف انتخاب شود؛ اینگونه می توانید وسایل خود را با نظم بیشتری بسته بندی کنید و حمل آن ها نیز آسان تر خواهد شد.

برای حمل یخچال، لباسشویی و دیگر تجهیزات سنگین بهتر است از کارتن مخصوص به هر یک از این وسایل استفاده کنید. در صورتی که برای حمل وسایل بزرگ، کارتنی در اختیار ندارید، باید در حمل و جابه‌جایی آن ها نهایت دقت را به کار بگیرید. برای این کار باید حتما چند نفر در محل حضور داشته باشند تا با همکاری هم وسایل بزرگ را جابه‌جا کنند.

3. استفاده از نایلون های حباب دار

یکی از نکات مهم در بسته بندی اصولی وسایل در اسباب کشی این است که حتما تا جای امکان از محافظ های حباب دار یا خرده مقوا و پارچه برای محافظت از وسایل استفاده شود. نایلون های حباب دار به گونه ای ساخته شده اند که با قرار گرفتن بین وسایل از به هم خوردن آن ها در حین جابه‌جایی جلوگیری می کنند.

اینگونه می توان پس از قرار دادن وسایلی همچون ظروف شکستنی داخل کارتن مخصوص به آن، فضاهای خالی را با این محافظ ها کاملا پر کرد و از شکستن و آسیب وسایل جلوگیری به عمل آورد.

4. نحوه بسته بندی وسایل

بسته بندی در اسباب کشی

توجه داشته باشید، وسایل مختلف در اسباب کشی باید به شیوه مخصوص به خود بسته بندی شوند. شما باید لیستی از وسایلی که برای بسته بندی در نظر دارید را آماده کنید. این وسایل شامل ظروف شکستنی، وسایل صوتی و تصویری، اسباب بازی ها، کمدها، میز و مبلمان، تابلوها و دکوری ها، گل ها وگیاهان، سرویس خواب، وسایل برقی آشپزخانه، وسایل بزرگ آشپزخانه، فرش ها، وسایل با ارزش و گرانبها می باشند.

به عنوان مثال برای بسته بندی و حمل گیاهان باید بررسی کنید که کدام یک را قادرید در قالب بسته بندی جابه‌جا نمایید و کدام یک را باید به صورت دستی حمل کنید. معمولا گلدان های کوچک را داخل یک کارتن بزرگ در کنار هم قرار می دهند و فضاهای خالی بین گلدان ها را با خرده مقوا یا پارچه ای پر می کنند. اینگونه می توان گلدان ها را بدون آسیب و به راحتی حمل کرد.

اما گلدان های بزرگ باید به تنهایی و به همان صورتی که هستند جابه‌جا شوند. برای بسته بندی وسایل و ظروف شکستنی نیز حتما باید از روزنامه باطله، پارچه و محافظ حباب دار استفاده کنید تا وسایل حین جابه‌جایی تماسی با یکدیگر نداشته باشند و دچار ترک و شکستگی نیز نشوند. برای حمل ظروف شکستیتان نیز می توانید آن ها را بانایلون حبابدار، پارچه و یا دیگر ضربه گیر ها بپوشانید تا بدین صورت حمل خوبی داشته باشید و خدایی نکرده خسارتی به وسایلتان وارد نشود.

5.استفاده از برچسب برای کارتن ها

پس از اینکه تمام وسایل، درون کارتن و جعبه های مخصوص خود قرار گرفتند، بهتر این است که به کمک برچسب اطلاعات درون هر کارتن را روی آن بنویسید. به جای برچسب نیز می توانید از یک ماژیک برای نوشتن روی کارتن استفاده کنید. به عنوان مثال روی کارتن ظروف شکستنی و حساس بنویسید، شکستنی، اینگونه در هنگام جابه‌جایی کارتن ها، کمی با دقت بیشتری وسایل را جابه‌جا می کنید تا بتوانید از آسیب به آن ها جلوگیری کنید.

6.استفاده از کاور و روکش برای وسایل

بسته بندی در اسباب کشی

تا حد امکان وسایلی که دارای روکش و کاور هستند را قبل از بسته بندی درون کاور مخصوص به خود قرار دهید. به عنوان مثال، می توانیم به مبلمان و لباس ها اشاره کنیم. پیش از جابه‌جایی، کاور مبلمان را روی آن ها بکشید و همچنین پایه های مبلمان را با کاغذ یا مقوا بپوشانید.

اینگونه هنگام جابه‌جایی، حتی در اثر کشیده شدن پایه ها به دیوار یا درب، خدشه ای به آن ها وارد نمی شود و وسایل آسیبی نمی بینند. برای البسه نیز می توانید ابتدا آن ها را درون کاور مخصوص قرار داده و سپس درون چمدان یا یک کیسه زباله تمیز قرار دهید.

7. چک کردن بسته بندی وسایل

در پایان فرایند بسته بندی، حتما کل خانه را یک بار بررسی کنید تا اگر وسیله ای از قلم افتاده و بسته بندی نشده، درون بسته بندی قرار گیرد. سعی کنید وسایل بلا استفاده سالم را که به کارتان نمی آیند به دیگران اهدا کنید. همچنین زباله ها و وسایل از کار افتاده را نیز دور بیاندازید و داخل بسته بندی های جدید قرار ندهید. اینگونه بار شما نیز سبک تر خواهد شد.

علاوه بر این، بهتر است تمام کارتن های بسته بندی شده را برای بار آخر به طور دقیق چک کنید تا مبادا دچار پارگی شده باشند. هر قسمت از کارتن که احساس می کنید به خوبی سفت نشده را با چسب پهن یا طناب محکم ببندید. کارتن های سنگین را به هیچ عنوان روی کارتن های سبک قرار ندهید. در زمان قرار دادن کارتن ها داخل ماشین نیز وسایل ارزشمند و گرانبها را نزد خود نگه دارید تا همیشه به آن ها دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما