10 نکته مهم و کارآمد در حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی که باید رعایت کنید!

تقریبا همه افراد یک بار هم که شده اسباب کشی را تجربه کرده اند. اسباب کشی همیشه با نگرانی هایی همراه است، چرا که احتمال آسیب دیدن اثاثیه هنگام اسباب کشی وجود دارد. اما شما با رعایت چند نکته به راحتی می توانید از آسیب دیدن اثاثیه هنگام حمل اثاثیه منزل پیشگیری کنید. در ادامه 10 نکته مهم در حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی را بیان می کنیم که با رعایت آن ها می توانید با خیالی آسوده اسباب کشی کنید.

10 نکته مهم و کارآمد در حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی

اسباب کشی فرآیندی طاقت فرسا و پر استرس است. هنگام اساب کشی فشار زیادی به افراد وارد می شود اما با رعایت چند نکته ساده می توانید به راحتی و بدون نگرانی این فرایند طاقت فرسا را تسهیل کنید. از طرفی می توانید با کمک یک شرکت باربری که در این زمینه مهارت دارد این فرایند را به راحتی پشت سر بگذارید.

1. تهیه وسایل مورد نیاز برای بسته بندی

قبل از هر چیز باید وسایل مورد نیاز برای بسته بندی اثاثیه را تهیه کنید. وسایل مورد نیاز می تواند شامل: کارتن در ابعاد مختلف، روزنامه، قیچی، خودکار، برچسب، چسب پهن، طناب و پلاستیک حبابی باشد. البته که کار بسته بندی وسایل را نیز می توانید به شرکت باربری بسپارید و ضمن انجام کار نظارت کامل به نحوه فعالیت نیرو های شرکتی داشته باشید.

تهیه وسایل مورد نیاز برای بسته بندی و حمل واثاثیه منزل

2. برچسب زدن روی کارتن ها

برچسب زدن روی کارتن ها

نکته مهم دیگری که باید رعایت کنید برچسب زدن کارتن حاوی اثاثیه است. با نوشتن نام اثاثیه موجود روی کارتن دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن وسایل همه چیز را زیر و رو کنید، مخصوصا اگر نخواهید بلافاصله بعد از اسباب کشی وسایل را از کارتن خارج کنید و بچینید. درنتیجه در چیدمان مجدد زمان کمتری را صرف یافتن وسایل مختلف خواهید کرد.

3. بسته بندی مناسب وسایل شکستنی

روی وسایل شکستنی برچسب شکستنی بزنید و با پلاستیک های حبابی یا روزنامه ابتدا وسایل شکستنی را بپوشانید سپس داخل کارتن بچینید. هنگام جابه جایی این دسته از وسایل نیز دقت لازم را داشته باید. اگر شخص دیگری نیز قرار است وسایل را جا به جا کند به او این موضوع را گوش زد کنید. همچنین ترجیها برای کارتن های بسته بندی وسایل شکستنی، در صورت امکان وزن متعادل تری در نظر بگیرید و آن را خیلی سنگین نکنید.

بسته بند -مناسب وسایل شکستنی

4. بسته بندی وسایل را از آشپزخانه شروع کنید

بسته بندی لوازم آشپزخانه

بسته بندی وسایل را سعی کنید از آشپزخانه شروع کنید زیرا تعداد وسایل آشپز خانه معمولا نسبت به سایر نقاط خانه بیشتر است، از طرفی این وسایل حساس تر هستند بنابراین بسته بندی آن ها در ابتدا کار از چند جهت بهتر است چرا که با حوصله و دقت بیشتر و بدون عجله بسته بندی می شوند به همین دلیل استرس در ادامه بسته بندی وسایل برای شما کمتر خواهد بود.

5. پوشاندن پایه ها و بدنه مبل

یکی دیگر از چیز هایی که در اساس کشی آسیب می بیند پایه های مبل ها هستند به خصوص اگر پایه های میل چوبی باشد. بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدن و یا زخمی شدن پایه های مبل می توانید از پلاستیک های حبابی و چسب پهن استفاده کنید و هنگام جا به جایی از برخورد پایه ها با سطوح سخت اجتناب کنید. همچنین برای جلوگیری از کثیف و پاره شدن بدنه مبل نیز می توانید دور مبل را پا پلاستیک های حبابی و یا سلفن بپوشانید.

پوشاندن پایه ها و بدنه مبل

6. انتخاب شرکت حمل بار مطمئن

از دیگر مواردی که شاید بیشتر از بقیه نکات ذکر شده اهمیت دارد انتخاب شرکت حمل بار مطئن با کادری مجرب است. یک شرکت حمل بار خوب باید کادری مجرب و ماهر در حمل و بسته بندی اثاثیه داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به پست چگونه یک شرکت حمل بار مطمئن انتخاب کنیم؟ مراجعه نمایید.

7. وسایل سنگین را در یک کارتن نگذارید

یکی دیگر از نکاتی که باید توجه داشته باشید این است که وسایل سنگین را در چند کارتن قرار دهید و سعی کنید آن ها را در ته کارتن قرار دهید و وسایل سبک تر را در قسمت بالایی کارتن بگذارید. همچنین بسته به استحکام کارتن ها وزن وسایل را تنظیم کنید و درب کارتن و بدنه را نیز با چسب محکم کنید تا از ریختن وسایل خیالتان راحت شود. همچنین زمان حمل وسایل توجه کافی به کف کارتون را داشته باشید.

8. حمل گل و گیاهان

حمل گل و گیاهان

هنگام حمل گل و گیاهان آپارتمانی می توانید گلدان های کوچک را داخل کارتن بگذارید و تعدادی سیخ چوبی به ارتفاع گل داخل خاک بگذارید و روی کارتن را با پلاستیکی که از قبل چند سوراخ روی آن زده اید بپوشانید و از آب دادن گل ها هنگام جا به جایی نیز خودداری کنید. دقت لازم را داشته باشید که زمان جابه جایی گیاه از ضربه خوردن به ریشه و سایر نقاط جلوگیری کنید.

9. لوازم ضروری را در دسترس قرار دهید

هنگام بسته بندی وسایل یادتان باشد که باید وسایل ضروری و شخصی خود را که دائما نیاز دارید در دسترس قرار دهید. مثلا می توانید وسایل بهداشتی و ضروری خود را در کیف دستی قرار دهید. به علاوه از قرار دادن وسایل قیمتی مثل پول، طلا و مدارک همراه بقیه وسایل خودداری کنید و آن ها را در کیف شخصی همراه خود نگه دارید. ترجیها درصورت واگذاری اسباب کشی به شرکت های خدمات باربری این وسایل شخصی را خودتان شخصا جابه جا کنید.

10. وسایل بزرگی که امکان جدا شدن از هم را دارند جدا کنید

هنگام جا به جایی وسایل بزرگی که امکان جدا شدن اجزا از هم را دارد آنها را جدا کنید و در صورت آسیب پذیز بودن، بسته بندی کنید. همچنین برای جلوگیری از گم شدن قطعات، آن ها را داخل چند کارتن با نشانه گذاری مشخص قرار دهید. با این کار حمل وسایل سنگین برایتان راحت تر خواهد شد، به علاوه احتمال آسیب دیدن وسایل نیز کمتر می شود و در صورت تفکیک وسایل بزرگ برای سر هم کردن دوباره آن دچار مشکل نخواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما