خدمات حمل بار و ترانزیت کالا از ایران به تاجیکستان به صورت زمینی با قیمت مناسب

در صادرات کالا به کشور های دیگر کشور تاجیکستان همواره مورد توجه بازرگانان بوده است. هر چند که برای صادرات کالا به این کشور امکان حمل بار به صورت دریایی به دلیل عدم دسترسی این کشور به دریا وجود ندارد اما همچنان حمل بار از ایران به تاجیکستان به صورت هوایی و زمینی امکان پذیر است. از این بین روش حمل نقل بین المللی زمینی نسبت به حمل و نقل هوایی بسیار به صرفه تر است. اما اگر در رسیدن با ر به مقصد عجله دارید بهترین گزینه برای شما حمل بار به صورت هوایی خواهد بود. در ادامه به مزایای حمل بار به صورت زمینی به این کشور و مسائل مرتبط می پردازیم پس همراه ما باشید.

کدام روش حمل بار زمینی از ایران به تاجیکستان بهتر است؟

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، حمل بار به صورت دریایی به دلیل عدم دسترسی این کشور به دریا امکان پذیر نبوده و حمل بار به صورت هوایی نیز هزینه زیادی دارد. بنابراین بسیاری به دنیال حمل بار از ایران به تاجیکستان به صورت زمینی افتاده اند. اما به طور کلی در حمل بار به صورت زمینی دو روش وجود دارد، حمل بار به صورت جاده ای و ریلی که شما بسته به نوع محموله و شرایط خود می توانید یکی از این دو روش را انتخاب نمایید.

حمل بار به روش ریلی از ایران به ناجیکستان ایمن به نظر می رسد اما توجه داشته باشید که حمل بار از مبدا به مقصد تماما به صورت ریلی امکان پذیر نیست و نمی توان محموله را تا درب انبار به این شکل جابه‌جا کرد. در این روش محموله از انبار بازرگان در ایران باید به وسیله کامیون و تریلی به بخش بارگیری حمل و نقل ریلی تحویل داده شود، سپس بعد از طی شدن مسیر ریلی، در راه آهن تاجیکستان باید مجددا با تریلی و کامیون به محل انبار در این کشور منتقل شود.

با توجه به این بارگیری و تخلیه بار مکرر با این که ممکن است مسیر ریلی ایمن تر باشد اما امکان آسیب دیدن محموله در این بین وجود دارد. اما در روش حمل بار به صورت جاده ای به وسیله کامیون و تریلی این موضوع دیده نمی شود چرا که محوله در محل انبار شما بارگیری شده و مستقیما درب انبار مقصد تخلیه می شود. بنابراین اگر محموله شکستنی یا حساسی دارید بهتر است به این روش محموله خود را ارسال نمایید.

سیر حمل بار از ایران به تاجیکستان

حمل بار از تمام شهر های ایران به شهر های مختلف تاجیکستان از جمله شهر های دوشنبه و خجند انجام می شود که محموله از مرزهای لطف آباد و سرخس در خراسان رضوی و مرز اینچه برون در استان گلستان عبور می کند و وارد کشور ترکمنستان می شود و پس از ترانزیت بار از ترکمنستان و ازبکستان از مرز مشتر‌ک ازبکستان و تاجیکستان، وارد کشور تاجیکستان می شود. همان طور که گفته شد در روش حمل بار جاده ای محموله در طول مسیر بار بدون هیچ گونه جابه جایی به تاجیکستان می رسد.

ترانزیت محموله از ایران به تاجیکستان

در بسیاری از موارد ایران نقش کریدور بین المللی را دارد و بسیاری از بازرگانان محموله های خود را از بنادر جنوبی ایران وارد این کشور می کنند و ایران تنها واسطه ای برای حمل بار به کشور هایی مثل تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و … است. چرا که ارسال بار از کشور های دیگر به این کشور ها به دلیل عدم دسترسی کشور های مذکور به دریا، تنها با ترانزیت بار از ایران امکان پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما