خدمات حمل بار و ترانزیت کالا از ایران به قزاقستان به صورت زمینی با قیمت مناسب

یکی از کشورهایی که در حمل و نقل بین المللی از ایران، محصولات و محموله‌های مختلفی به آن صادر می‌شود، کشور قزاقستان است. صادرات کالا به کشور قزاقستان می‌تواند رونق اقتصادی قابل توجهی برای کشور ما داشته باشد، اما بنا به دلایل مختلفی همچون طولانی بودن مسیر و قوانین کشورهای در مسیر، ممکن است رسیدن بار به مقصد با مشکل مواجه می‌شود. در این مطلب با بررسی حمل بار از ایران به قزاقستان به صورت زمینی و نکات و مزایای مرتبط با آن می‌پردازیم.

بهترین روش حمل بار از ایران به قزاقستان

حمل بار از ایران به قزاقستان با روش‌های مختلفی انجام می پذیرد. این کشور از طریق دریای خزر می‌تواند با مرزهای آبی ایران در ارتباط باشد و حمل و نقل دریایی از طریق آن صورت گیرد. درست است که این روش مقرون به صرفه است، اما مشکلات و معایب قابل توجهی نیز دارد. از طریق آب‌های خزر حمل و نقل بار می‌تواند مدت زمان زیادی طول بکشد، این مدت بستگی به شرایط آب و هوایی و وضعیت دریا دارد.

از طرفی سرعت جابه‌جایی در آن کندتر از روش‌های دیگر است. روش هوایی و ریلی نیز از دیگر راه‌های حمل و نقل بین المللی بار هستند. از سوی دیگر حمل و نقل به صورت هوایی با اینکه سرعت بیشتری دارد، اما هزینه آن نسبت به دیگر روش‌ها بالاتر است. در حمل و نقل ریلی نیز به دلیل محدودیت خطوط ریلی و غیر قابل دسترس بودن برخی از شهرها، این روش زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. تنها روشی که در این بین باقی می‌ماند و از بهترین روش‌های حمل و نقل زمینی به شمار می‌رود، روش جاده‌ای و ترانزیت کالا است.

چرا حمل و نقل جاده‌ای برای حمل بار از ایران به قزاقستان بهترین انتخاب است؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، به دلیل برخی از معایب، حمل بار از ایران به قزاقستان به صورت زمینی بهترین روش است. در روش حمل بار زمینی، هزینه های جابجایی بار کمتر خواهد بود. این روش برای فردی که فرستنده و یا گیرنده کالا است به صرفه‌تر خواهد بود. از طرف دیگر حمل درب به درب در این روش وجود دارد که باعث راحتی بیشتر در حمل و نقل کالا خواهد بود.

در روش حمل و نقل جاده‌ای انعطاف‌پذیری بیشتری وجود دارد. این انعطاف‌پذیری هم با زمان و سهولت بارگیری کالا ارتباط دارد، و هم شرایط جاده‌ای که از اصلی‌ترین دلایل انتخاب این روش‌ است. همچنین هزینه بسته‌بندی برای حمل جاده‌ای از دیگر روش‌ها به صرفه ‌تر است‌، حتی در برخی موارد اصلا نیازی به بسته‌بندی کالا وجود ندارد.

در حمل بار از ایران به قزاقستان چه نکاتی باید رعایت شود؟

در حمل و نقل جاده‌ای نکات مهمی وجود دارد که باید حتما به آن‌ها توجه شود. یکی از مهمترین نکاتی که باید مد نظر گرفت، اطمینان از صحت آدرس فرستنده و یا شرکت ارسال‌کننده محموله است. باید آدرسی که از آن حمل بار را انجام می‌دهیم به درستی در بارنامه ثبت شود. مشخصات کالا و وزن آن نیز از دیگر نکاتی است که باید به درستی در بارنامه محموله با دقت ثبت و تایید شود. آدرس و اطلاعات دریافت کننده محموله نیز از جمله نکاتی است که باید از درستی آن اطمینان حاصل شود. سعی کنید برای انتقال حموله خود از شرکت باربری استفاده کنید که قیمت و نرخ باربری عادلانه دارد.

کرایه حمل بار از ایران به قزاقستان

کرایه حمل بار از ایران به قزاقستان

عوامل زیادی در تعیین قیمت و کرایه حمل بار از ایران به قزاقستان نقش دارد. وزن بار از جمله عوامل مهمی است که می‌توان به آن اشاره کرد، هر چقدر وزن بار بیشتر باشد، به نسبت آن و بر اساس قوانین و فرمول‌های محاسبه، قیمت حمل بار نیز افزایش خواهد یافت. نوع بار، طول مسافت تا مقصد و همچنین مبدا بارگیری از عواملی هستند که در تعیین کرایه حمل و نقل جاده‌ای تاثیرگذار است. هزینه‌ها و عوارض گمرک را نیز باید به این لیست اضافه کرد. علاوه بر تمامی این موارد شرایط آب و هوایی نیز در تعیین کرایه نقش خواهد داشت. پس نمی‌توان نرخ مشخصی را به حمل و نقل جاده‌ای اختصاص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما