خدمات حمل بار و ترانزیت کالا از ایران به ازبکستان به صورت زمینی با قیمت مناسب

کشور ازبکستان، به عنوان یکی از کشور های آسیای میانه از سمت شمال و غرب با کشور قزاقستان، از شرق با کشورهای قرقیزستان و تاجیکستان و از جنوب با کشورهای ترکمنستان و افغانستان همجوار است. سالانه محموله های زیادی به شهر های این کشور صادر می‌شود. راه های مختلفی برای حمل بار از ایران به ازبکستان وجود دارد، شامل: حمل بار به صورت هوایی، جاده ای و ریلی اما در این کشور به دلیل عدم وجود راه های آبی و دریایی امکان حمل بار به صورت دریایی وجود ندارد. بنابراین شما بسته به شرایط می توانید به یکی از روش های حمل و نقل بین المللی بار ذکر شده، محموله خود را ارسال کنید. در این پست به طور مفصل در خصوص انتخاب بهترین روش برای حمل بار، ترانزیت بار و سیر حمل بار از ایران به ازبکستان می پردازیم.

حمل بار از ایران به ازبکستان به صورت هوایی، ریلی و جاده ای، کدام یک بهتر است؟

حمل بار به صورت هوایی یکی از سریع ترین روش های حمل بار به ازبکستان است اما هزینه زیادی دارد به همین دلیل اگر عجله ای در رسیدن محموله به مقصد ندارید بهتر است به دنبال راه دیگری باشید. از طرفی حمل بار به صورت ریلی به ازبکستان نیز یکی از دیگر راه های حمل بار به این کشور است که نسبت به حمل بار به صورت هوایی مقرون به صرفه تر است اما این روش نیز مشکلات خود را دارد از جمله:

  • به دلیل کمبود واگن در مسیر ایران و ازبکستان امکان استفاده دائم از مسیر ریلی وجود ندارد. بنابراین معمولا باید برای حمل بار به این روش از یک هفته قبل اقدامات لازم را انجام دهید.
  • محدودیت در وزن محموله
  • امکان بارگیری بار درب انبار در ایران و تخلیه بار درب انبار در ازبکستان به صورت ریلی وجود ندارد و باید محموله را تا در انبار با وسیله دیگری جابه‌جا کرد.

با توجه به معضلات حمل بار به صورت ریلی بهترین روش برای حمل بار از ایران به ازبکستان حمل بار به صورت جاده ای است. در این روش همیشه کامیون و تریلی برای حمل بار وجود دارد حتی در ایام پیک ارسال بار. همچنین در این روش امکان بارگیری محموله از درب انبار در ایران و تخلیه بار درب انبار در ازبکستان وجود دارد. بنابراین با این روش خیالتان از حمل ونقل محموله راحت خواهد بود و نگران جابه‌جایی محموله از قطار به کامیون و تریلی نیستید چرا که در این روش محموله در مسیر جابه‌جا نمی شود.

به علاوه در این روش محدودیتی در وزن محموله وجود ندارد چرا که یک تریلی حدود 13 متر طول دارد و می تواند چیزی حدود 22 تن محموله را بارگیری کند. همچنین حمل بار جاده ای سریع تر از حمل بار به صورت ریلی است، به طوری که معمولا محموله چیزی حدود یک هفته تا ده روز به مقصد می‌رسد.

ترانزیت بار از ایران به ازبکستان

حجم محموله های ارسالی از ایران به ازبکستان هر ساله مقدار قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد، چیزی در حدود میلیون‌ها تن در سال که بخشی از این محموله های ارسالی به سبب نقش کریدور بین المللی بودن ایران در منطقه است. این موضوع سبب شده است تا سالانه محموله های زیادی از بندر عباس و چابهار وارد ایران شوند و به ازبکستان و سایر کشور های همجوار ارسال شوند.
این محموله ها از بنادر جنوبی کشور همجون بندر عباس چابهار و … وارد ایران می شوند و از مرز سرخس و لطف آباد در خراسان رضوی وارد ترکمنستان می شوند، سپس از ترکمنستان به شهر های مختلف ازبکستان از جمله: سمنگان، سیردار یا تاشکنت، بخارا ترمز، سمرقند، مارگیلان، املیک و … ارسال می شود.

یک دیدگاه

  1. سلام‌وقت بخیر
    بنده تولید کننده بذر پیاز فله هستم
    خوشحال میشم از طریق شرکت شما مارو‌معرفی کنین به تجار عزیز برای شروع همکاری
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما